معرفی واحد فرهنگی-دانشجویی

این واحد در سال 1399با عنوان «واحد امور فرهنگی و دانشجویی» آغاز به فعالیت نموده و با توجه به اولویت رویکرد فرهنگی در مراکز تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی و با هدف تعمیق باورهای دینی و فرهنگی دانشجویان تشکیل شد. این واحد مسئولیت برنامه‌ریزی، اداره و هدایت کلیه‌ی امور دانشجویی دانشگاه از جمله: امور رفاهی، مشاوره دانشجویی، امور انضباطی و فراهم کردن تمهیدات لازم برای تأمین نیازهای رفاهی دانشجویان را بر عهده دارد. لازم به ذکر است این واحد وظایف و مأموریت‌های یاد شده را به وسیله مدیریت‌ تابعه خود یعنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی به انجام می‌رساند.
« واحد امور فرهنگی و دانشجویی» مفتخر است بتواند در راه تربیت و رشد استعداد جوانان دانشجو به عنوان رکن توسعه پایدار جامعه، نقش مهمی ایفا نماید. این حوزه از یک سو ارائه خدمات صنفی، رفاهی دانشجویان و از سوی دیگر تمهید ساز و کارهای لازم برای ارائه خدمات فرهنگی، فوق برنامه، تربیت بدنی و مشاوره را در اولویت اقدامات خود قرارداده است.
هدف غائی و آرمانی « واحد امور فرهنگی و دانشجویی» از انجام وظایف و ایفای نقش‌های خود، تربیت دانشجویانی سالم از نظر جسمی، روانی و فرهنگی-اجتماعی است تا توان به‌کارگیری تخصص‌های خود در عرصه جامعه را داشته باشند.

1- هماهنگی، اجرا و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه
2- توسعه ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی در سطوح مختلف دانشگاه
3- فراهم کردن زمینه‌های شکوفایی استعدادهای مولد در محیط‌های دانشجویی
4- نهادینه کردن برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و … در دانشگاه
5- تأمین محیط سالم و اسلامی برای دانشجویان بر اساس الگوی دانشگاه اسلامی
6- ارتقاء و توسعه کمی و کیفی خدمات رفاهی دانشجویان
7- شناسایی و استفاده از توانمندی‌ها و مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و رفاهی در سطح ملی و بین‌المللی
8- توسعه خدمات مشاوره، مددکاری جهت دانشجویان
9- توسعه فعالیت‌های ورزشی و فوق برنامه دانشجویی و تفریحی برای دانشجویان
10- تعامل سازنده و فرهنگی با سایر مراکز، دانشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی کشور

واحد امور فرهنگی و دانشجویی درصدد است با بهره‌گیری از اساتید و کارکنان شایسته و توانمند، نسبت به ایجاد بسترهای مناسب رفاهی و معیشتی برای دانشجویان جهت تعلیم و تربیت نیروی انسانی متعهد، کارآمد و با انگیزه به منظور تربیت دانشجویان کارآمد، متعهد فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و دلسوز گامی هر چند کوچک در سطح دانشگاه‌های کشور بردارد.
این واحد با هدف زمینه‌سازی رشد خلاقیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، سامان‌دهی خواسته‌ها و تلاش‌های خودانگیخته فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویان، حمایت و هدایت این گروه از فعالیت‌ها برای نیل به ارزش‌های متعالی اسلامی-ایرانی و به منظور تأکید بر هویت ملی، اسلامی و دانشگاهی، ارتقای سطح همکاری جمعی و تعمیق فرهنگ مشارکت در زمینه‌های دینی، ادبی، هنری، فعالیت‌های داوطلبانه و … فعالیت می‌کنند.

واحد امور فرهنگی و دانشجویی بر آن است که تا از طریق تأمین و تقویت کمی و کیفی و توسعه خدمات رفاهی، فرهنگی و سلامت جسمی و روحی دانشجویان با تکیه بر ارزش‌های مقدس اسلامی و ایجاد حس نوع‌دوستی، فداکاری، نظم و انضباط، دانشجویانی متعهد با انگیزه و کارآمد در راستای اهداف عالی و متمدن ایران اسلامی تربیت نماید.

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد.

آدرس مرکز آموزش علمی کاربردی رجا:
تهران، میدان بهمن، ضلع شمال شرقی، ابتدای خیابان دشت آزادگان، درب پارکینگ راه آهن (موزه ریلی)

تماس با مرکز:
09935340988 - 88347040- 55125548 - 55125544 - 55125542