تجربه و انتقال آن به عنوان مبنای رشد و توسعه سرمایههای فکری در سازمان میتواند در یادگیری و بروز عکس العمل در مواجهه مجدد با رخدادهای محیطی نقش موثری ایفا نماید. شیوه بکارگیری مفاهیم علمی و یادگیری از تجارب به منظور کاهش خطا، مهمترین چالش سازمانها محسوب میشود. همچنین بهترین شیوه مدیریت تعارضات سازمانی، شناخت ریشه تعارض و حل آن با ایجاد تعامل سازنده میان کلیه کارکنان خواهد بود.
تدوین و مستندسازی تجارب، یکی از بهترین روشهای جلوگیری از بروز تعارض در هر سازمان میباشد. از اینرو به منظور ارتقای آموزش، همآموزی و یادگیری سازمانی، امکان ثبت تجربههای کلیه مدیران، کارکنان و دانشجویان شاغل در صنعت حمل و نقل ریلی مهیا گردیده است (فرم ثبت تجارب را از اینجا دانلود کنید و به آدرس ایمیل raja.uast@gmail.com ارسال کنید).